הלבנת שיניים

מהי הלבנת שיניים?

זהו תהליך שבו חומר המשמש להלבנת שיניים מונח במגע הדוק על פני השן, והוא מחמצן ומבהיר כתמים וצביעה של חומר השן שנוצרו במשך השנים.-ניתן לבצע בבית, כפעולה יומיומית למספר שבועות, או כפעולה חד פעמית ומיידית - במרפאה.

 

bmatalon.a.blch

bmatalon.a.bond

 

האם הלבנת שיניים מזיקה?

 הלבנת שיניים אחד הטיפולים הבטוחים, הקלים, וללא כאבים שמציעה רפואת השיניים המודרנית. בתהליך ההלבנה לא משתנה חומר ומבנה השן, כך שאם מבצעים את ההלבנה בהתאם להוראות הרופא, אין כל נזק.

 

האם לכל אחד ניתן לעשות הלבנת שיניים?

אפשר לבצע לכל אחד הלבנת שיניים כמעט בכל גיל, לא מקובל לבצעה מתחת לגיל 16

חייבים להגיע למצב בריא של השיניים לפני תחילת הלבנה. (למשל אם יש "חורים" חייבים לבצע "סתימות" לפני תחילת הלבנה). יש לזכור כי כתרים ושחזורים (=סתימות) לא יעברו הבהרה.

 

האם ההלבנה נשארת לתמיד?

עם הזמן רמת ההלבנה יורדת, בתלות בגורמים כמו תזונה (ואחרים). צריך אז לרענן את ההלבנה עם חומר הלבנה חדש. מקובל לבצע ריענון כזה אחת לשנה.

 

 

כתרי חרסינה ללא מתכת

חרסינה? כתר? – מה הדברים האלה עושים בפה שלי?

חרסינה היא חומר זכוכיתי שמחקה בצורה טובה ביותר את האסתטיקה של השיניים ומשמש ברפואת שיניים מודרנית לביצוע כתרים. (כן, כן - זוהי אותה חרסינה שממנה עשויים ספלים לתה, אבל היא עברה שינוי והתאמה לתנאי הפה)

הכתרים בפה שלך משמשים להגנה על שיניים שיש חשש להישברותם, או להשלמתן של שיניים עם חוסר גדול, ש"סתימה" רגילה לא יכולה להשלים אותן. שימוש מאוד פופולרי בהם היום הוא כאשר רוצים לשנות צורה וצבע של שיניים כדי לקבל אסתטיקה טובה יותר שלהם.

היכן יש מתכת בכתרי חרסינה?

חרסינה היא חומר שביר יחסית, לכן כל כתר חרסינה צריך בסיס חזק. הבסיס הזה הוא מתכת שעליה יושבת החרסינה. אפשר לבחור מתכות שונות בהתאם לחוזק, לאסתטיקה ולהתאמה לחניכיים שרוצים להשיג.

מה הבעיה עם כתרי מתכת שעליהם חרסינה?

הבעיה העיקרית שלהם היא שלעיתים קשה להגיע איתם לאסתטיקה גבוהה במיוחד ולתחושה ומראה של שן טבעית. (למשל צל כהה או פס אפור ליד החניכיים)

אז מה הם כתרים ללא מתכת?

אילה הם כתרי חרסינה כמו כתר זירקוניה, שהבסיס שלהם אינו מתכתי, אלא לבן או זכוכיתי, כך שמתקבל כתר הנראה כמו שן טבעית ואסתטי ביותר. החומר הפופולרי ביותר בשימוש הוא הזירקוניה, שהוא חומר חזק יותר מחומרים אסתטיים אחרים (בגווני לבן) שבשימוש.סילוק אבנית וניקוי שיניים

מה זה אבנית-זה כמו בקומקום?

זה מעט דומה: הרוק שמופרש לפה מבלוטות הרוק כולל בין היתר גם מינרלים "שמתיישבים" על השיניים, ממש כמו אבנית "שמתיישבת" בקומקום. הרבה פעמים ריח רע מהפה מקורו באבנית ורובד שהתיישבו על השיניים.

אז למה זה נחשב מזיק, למה בעצם להסיר?

הנזק מתרחש מכמה סיבות -

ראשית- האבנית אינה חומר נקי שמתיישב לבדו על השיניים-מסתפחים אליה חיידקים וחמרי פרוק של מזון המזיקים לשיניים.

שנית- האבנית מכסה את השיניים ואינה מאפשרת הגעה של מברשת השיניים ואמצעי הניקוי האחרים למקומות שדורשים ניקוי ועלולה להסתיר מצב מחלה בשיניים.

שלישית- אבנית היושבת על השיניים היא חומר מחוספס יחסית למשטח שן נקי.

- לכן רובד חיידקי נדבק אליה יותר בקלות בהשואה להידבקות שלו למשטח שן. בנוסף - החיספוס הזה מקשה על יעילות ציחצוח שיניים להסרת הרובד החיידקי.

רובד חיידקי? מה זה בדיוק?

רובד חיידקי, או בלעז-פלאק, הוא חומר שנוצר בפה, מתיישב ונידבק בקלות יחסית על השיניים ועוד יותר על אבנית. הוא מורכב מתערובת של תוצרי פרוק מזון וחיידקים. החיידקים ממשיכים לפרק את תוצרי המזון האלה לשימושם האישי, אבל בדרך הרעלנים שלהם מפרקים חומר שן (יוצרים עששת="חור") וגורמים לנסיגת חניכיים (מחלת חניכיים).

כדי להסיר את הרובד החיידקי צריך לבצע פעולות מכניות פשוטות באופן יעיל- כמו ציחצוח שיניים,שימוש בחוט, קיסמים ואמצעי עזר אחרים, וכמובן - נקוי שיניים באופן שגרתי וקבוע אצל שיננית.

אז כמה פעמים צריך להגיע לשיננית?

בדרך כלל מקובל שצריך לבצע ניקוי שיניים אצל שיננית כל 6 חדשים כדי לשמור על שיניים בריאות ונקיות-וזאת במקביל לבדיקה השיגרתית על ידי רופא השיניים.

במיקרים מסויימים, כאשר יצירת האבנית היא רבה במיוחד (לכל אדם נטיה ליצור כמו

יות שונות של אבנית) ,או כאשר יש נסיגת ומחלת חניכיים, צריך לקבוע שגרה תכופה יותר של ניקוי שיניים אצל השיננית-למשל כל 3 או כל 4 חודשים.

הערה חשובה לסיכום

שיניים נקיות מאבנית ורובד, ולצורך זה טיפול השיננית, ושמירה על כך לאורך זמן - היא הבסיס לכל טיפול שיניים. תחזוקת השיניים ולימוד המטופל על יד השיננית כיצד לבצע עבודת ניקוי שיניים יום-יומית בבית, עומדים בחשיבות הדומה לבדיקה השיגרתית הדו שנתית אצל רופא השיניים.

מחקרים הראו כי מטופלים המגיעים באופן קבוע לטיפולים אצל שיננית, לפי ההמלצות שניתנו להם, מאבדים כ-50% פחות שיניים, בתקופה של 20 שנה, לעומת קהל שאינו מבקר אצל שיננית אלא בצורה מיקרית, או כלל לא.

 

טלפון: 03-5350071

 

facebook linkedin
design by: Artistica, powered by: Aluf Technology